fredag, oktober 16, 2009

Man tager vad man haver

Det regner i Umeå og jeg har tatt helg her på mitt lille studentrom.


I mangel på lysestaker og duftlys fant jeg frem et par syltetøyglass og ei lita flaske kirsebærlikør.


Flaska ble lysestake til et av mine mange kronelys.



Jeg smeltet noen billige kronelys og blandet voksen med litt te av diverse slag.


Nå kan kvelden bare komme - lysene brenner så fint og det lukter deilig i hele rommet.


Og mens jeg venter på Idol skal jeg krype opp i stolen med boka jeg kjøpte på mandag.


17 kommentarer:

Idun // Breidablikk sa...

så kreativ du er!! :D
god fredagskveld! klem fra Idun :)

atinybitofheaven sa...

For en spennende ide :-)

Har du lyst å gi en teskjeforklaring på hvordan du smelter kubbelysene og blander dem med te for å lage de lysene?? :-) Var utrolig flotte...

(eddas) sa...

Så kreativ du er ....ja da kan kvelden senke seg...
ha det kos
klemmer edda

Therese fra huset med de rare i sa...

For et lurt tips!! Jeg har jo så mye smårester av lys jeg aldri får brukt til noe. Kanskje det var dette jeg skulle pørvd meg på. Lyst til å komme med en nærmere forklaring på fremgangsmåte? Har forresten award til deg- selv om jeg ser at du har fått den alt:D

beate sa...

så koselig det var hos deg da!

Har en award til deg jeg...

Klem

charm design sa...

Tusen takk:)
Begynte som bolig stylist litt på "hobby basis"men nå har jeg hatt såpass mye å gjøre i det siste
at nå er det jobben min.Har ingen utdannelse men prøver alikevel.
Nå funker liken,gikk litt fort i stad.
God helg,klem Heidi

LYKKEBO sa...

Så kreativt!
Ble kjempe flott alle sammen!
Koselig med lys:)

Noatunfrua sa...

Jeg er imponert! Så utrolig smart! :)

Liten trøstepremie til deg inne hos meg ;) Send meg adressen din, så kommer pakke i posten :D

klem!

Therese sa...

Hei hei kjære deg frue. Tusen tusen takk for en helt varmende award. Så koselig at du tenkte på meg. Jeg har vært litt tilbake denne uken, da mannen min har vært på nordsjøen og kamera har vært sammen med han på jobben,he,he. Uken har vært hektisk også. I går ble min datter 3 år, så i morgen skal vi ha barneselskap. Jeg har ordnet litt i dag. Pyntet barnebordet og bakt litt. Baker resten i morgen. Gleder meg så over å lese bloggen din. Du har så mye vakkert og skriver utrolig flott og ekte. Er noe med dere bergensdamer. Ønsker deg en flott helg. Og takk igjen, ble veldig rørt igrunn. STOR KLEM FRA MEG.

Therese Dorthea sa...

wow. kreativt! :-) Flink du er :) Det var jammen ikkje ein dum ide! :-)

Unknown sa...

Hej! Åh så mysigt det är med levande ljus! Tack, för din kommentar inne hos mig. Vad skoj att du gillade boken, det känns så overkligt för att skapa en bok var i många år bara en dröm som jag trodde aldrig skulel bli sann! Sen blev den det också blev det en sådan fin respon, oj, det känns overkligt! Men det hade heller aldrig kunnat blivit verkligt om det inte vore för alla de underbara medverkande bloggarna som öppnade upp och visade sina fina hem! Ha en toppen lördag! Kram petra

Anne sa...

Så flink og kreativ du er! Det såg verkeleg koseleg ut:)
Ha ei herleg helg, skjønne!
Klem:)

Beas sa...

Otroligt kreativt och fint!

Margrethes hus og hage sa...

Så kreativt det var! Te i lysene hadde jeg ikke kommet på, men jeg kan tenke meg det lukter deilig :)

Ønsker deg en fin helg videre! Hilsen Margrethe

Unknown sa...

Heisann. Så kreativ, og så koselig det ble!
Kan jo bare tenke meg hvor godt det lukter når du blander te i lysene:)

Tusen takk for veldig koselig award!!! Jeg ble kjempeglad for den!!
Veldig hyggelig gjort av deg:)

Ha en fortsatt fin helg:)

God klem fra meg:)

Anonym sa...

Det var ingen dårlig idé, er det lov å knabbe den?
Te i smelta lys... mm høres herlig ut.
Da får man jo akkurat den lukten man vil ha også da og jeg har en yndlingste som lukter herlig...

Ha en flott søndag.

Klem

:) sa...

Åh, så lurt! Tar gjerne en forklaring på hvordan du gjorde det der altså, for oss som ikke er så kreative! Teblader eller utblandet te?